Sortida amb raquetes Tuixén-La Vansa

19/02/2017

Uf, quina mandra!. Son dos quarts de sis i el despertador ens recorda que d’aquí a una hora sortim cap a Tuixén on ens espera una caminada amb raquetes que els dos últims anys no hem pogut fer o per mal temps o per manca de neu.

Sortim amb una mica de retard sobre l’horari previst, i parem a mig camí, prop de Solsona, per esmorzar. En el tram final , després de Sant Llorens de Morunys, hem començat a trobar neu i en els últims tres quilòmetres, després de Coll de Port, els gruixos al costat de la carretera son espectaculars. Això pinta bé!.

Arribem a Tuixén-La Vansa a dos quarts de deu amb temps de sobra de llogar les raquetes que ens falten, i posar-nos-les, que no es fàcil, i mes tenint en compte que n’hi ha 5 o 6 (dels 21) que s’estrenen avui en això de les raquetes.

01/14
play stop darrera davant

La ruta que hem escollit ens permet contemplar un paisatge extraordinari. La primera part del camí es de pujada itranscorre pel mig d’un bosc, fins que s’obre a una petita esplanada on fem la primera aturada.

Seguim pujant i fem la segona parada, una mica mes llarga, quan el bosc s’obre de nou. Ens trobem en un collet, que ens permet una visió de casi 360 graus. Des d’aquí veiem el Cadí, el Pedraforca, bona part del Pirineu i les pistes de Port del Comte.

Mes endavant, després de travessar un altre zona boscosa, fem una petita baixada que ens porta a la Barraca del Pastor, el nostre objectiu, que està envoltada d’una gran esplanada creuada per una pista d’esquí de fons per on van passant practicants d’aquest esport.

Aquí ens aturem una bona estona, mengem, immortalitzem el moment (abraçades als arbres, estorats damunt la neu, etc.) sobretot amb els mòbils i emprenem la tornada per una altra camí que ens marca un ample tallafocs.

Dinem al refugi de l’Arp. Un parell de practicants de parapent emprenen el vol des del costat mateix d’on estem dinant. Emprenem la tornada a casa. Ens aturem a Sant Llorenç de Morunys a prendre un cafè i a dos quarts de set, mes o menys, arribem a Sant Andreu.

Un cop mes hem compartit una jornada magnífica ajudats pel molt bon temps que ens ha acompanyat i la bona disposició de tots a passar-ho bé.

Una mes al sac. Ara fins el mes que ve. Si el bon temps ens segueix acompanyant, anirem a la zona de Sant Pere de Torelló. Serà el 19 de març.

patrocinadores

Centre Excursionista Pi Tallat
Copyright © 2010 - 2024.
Tots els drets reservats.